5 nej projektů Socialsharks v roce 2025 podle kreativního ředitele

Už popáté.

Letos z pěti projektů hned tři, které se dají sníst nebo vypít. To je takhle ke skleničce vaječného koňaku ideální stav, no ne?

Rok to byl každopádně jedlý.

Kromě projektů, které byly vidět (u rajčete na Rock for People dokonce doslova!), jsme úspěšně spořádali několik tendrů, jejichž ovoce — troufám si tvrdit — tu hrdě vystavím příští rok. Obhájili jsme digitál pro E.ON, stali se kreativkou pro Gorenje a kromě Českých drah uspěli na sklonku roku ještě v dalších výběrových řízeních.

A zatímco já už se dívám dopředu, vy můžete nahlédnout do mého osobního wrapu.

1) Tesco na Rock for People

Obchoďák na rockovém festivalu.

Už když nám klient zkraje roku představil tenhle motiv, připadalo mi to kreativně rajcovní. Nečekané a neokoukané kombinace jsou koneckonců ty nejzábavnější. Takové vám jen sotva vygeneruje umělá inteligence. U nich je zapotřebí té člověčí.

Focení a výroba toho největšího reklamního rajčete na světě (kdo brnkne do pelhřimovského muzea kuriozit?) byla jedna věc, rokenrolové textace pasované na line-up z ovoce, zeleniny a pečiva druhá.

Šli jsme na to prostě.

Produkt. A krása češtiny.

Jo, tohle byla balada.

2) Hokejová pohotovost pro Škoda Auto

Před pár lety jsme si vytyčili neskromný cíl: udělat z kampaní Škoda Auto u příležitosti hokejových mistrovství událost, na níž se lidi na sítích budou dopředu těšit. Takový malý hokejový Silvestr. Prasátko z Kofoly: jen každý rok jiné.

Domácí hokejová pohádka s Jiřím Strachem a Táňou Malíkovou loni strhnula závit.

A navázat se zdálo být přetěžké. Kór, když už nešlo o tak exponovaný šampionát (Praha je holt Praha) a pravděpodobnost obhajoby kovu nebyla kdovíjaká.

Ale povedlo se.

Doktorská tematika, lékař Marek, Táňa jako absolutní komediální jistota a frky, které stojí a padají se scénářen. Až vám někdo bude tvrdit, že online videa, jejichž pointa nezazní v prvních třech vteřinách, jsou automaticky mrtvá, odkažte ho rovnou na pohotovost.

3) Gastro máme v krvi pro Makro Czech Gastro Fest

Propojit v kreativě krev a vyšší gastronomii, to chtělo od klienta koule a žádné rozmražené z Ikea. Občas to ale prostě klikne. A už když jsme na první schůzku přinášeli krvavou omáčku, kokotku i Al Pacina, věřili jsme, že by to mohl být nový signature dish.

To, že se prodeji vstupenek vydatně dařilo, budiž navrch vítaným dezertem. Festival se nejenže kompletně vyprodal, ale ambiciózní plán na cenu za konverzi jsme splnili s 93% rezervou.

Jsme rádi, že můžeme dodávat krev i dalšímu ročníku.

Věřím, že si zas pochutnáte.

4) Krušovice na sociálních sítích

O kreativních koncepcích a jasně ohraničených kampaních se na téhle výstavce mluví nejjednodušeji. Já však cítím potřebu vždy vypíchnout i některou z našich mnoha kontinuálních komunikací.

Krušovice jsme začali na sítích “vařit” od ledna a rolování našeho leitmotivu Panuj, spolupráci s Chinaski, silnou vizuální identitu a na závěr i kolabo se Zrádci, mě svorně moc bavilo.

A co je důležité — jak jsme se dozvěděli na výsledcích průzkumu trhu — bavilo to i lidi.

Content plány nemusí být automaticky po pár týdnech otrava. Nebo, jak by řekl Vilém Rubeš — dej mu pánbů nebe — nuda k posrání.

Cink.

5) Power of Story pro Camel

Už před pár lety jsem psal, že dělat reklamu pro cigarety je ta nejlépe utajená věc na světě.

It still is.

A proto jste možná kampaň Power of Story potkávali buďto šifrovaně nebo v trafikách či u pokladen.

Komiksová noir story s přesahem, vytvořená ve spolupráci s neziskovým projektem “Nevyhasni”, ale stojí za trochu pořádného piedestalu. Byla nejen zábavná, ale dokázala i dost dobře vystihnout klasický ‘corpy life’, pracovat jsme na ní mohli s ilustrátorem Vladimírem Strejčkem a sklidila navíc moc pěkné výsledky na lince “krabička-online”.

Bylo to vlastně takové naše malé cigaretové Sin City.

Sin.

Jako hřích.

Chápeme se.


K pěti vypichovaným srdcovkám tradičně lepím longlist.

  • Konec roku u nás jó voněl. Pracovali jsme totiž na kompletní vánoční kreativě pro Glade. Slogan “Dáváme smysl” je imho jeden z těch, který vám češtinářsky vlepí facku i pohlazení najednou.
  • Pro kariérní profil Škoda Auto @weareskoda jsme koncem roku rozjeli dlouhodobý seriál “Jak postavit formuli za 8 měsíců”. S šikovníky z ČVUT a Karolínou Bulisovou v něm mapujeme, jak se -ehm- na ČVUT staví formule od píky. A první video udělalo z fakulty Stranger Things!
  • S Tesco jsme pracovali na řadě prima projektů a vypíchnout bychom určitě chtěli boj proti menstruační chudobě. Pro bohulibý projekt jsme přispěli kompletní kreativou a bylo nám ctí i potěšením.
  • Startovat Instagram od nuly je v roce 2025 donquichotská úloha. A co si budeme, čerpací stanice nejsou zrovna prototypem instafriendly kamaráda. O to víc mě těší, jak kolegové (s přispěním mystery shoppera Lukáše Hejlíka) makají na OMV. Nikdy bych neřekl, že bych chtěl obsah čerpačky dobrovolně sledovat. A sleduju. Taky byste měli.
  • Solidní fazónu chytily rovněž sítě Raiffky. Říkám si, že zpracovávat zábavně podobná ‘těžká témata’ je v mnohém podstatně větší kreativní zábava, než provázet sítěmi klasické značkové partyboye.

Tak šťastné a veselé a omlouvám se, že to bylo dlouhé.

Tady máte Lamboru.